skolstart!

Idag var jag på "Välkomnsdag" på Södertörn, och imorgon är min första lektion!
lite pirrigt ska jag allt säga.. okej, sjukt pirrigt!
Det kändes jätte bra idag när jag va där, fin skola, trevliga människor, bra info.. Men nu har jag verkligen börjat tänka på det dom sa under den timmen vi satt i aulan alla nya studenter, att det här är inte alls som Gymnasiet, utan här handlar det bara om dig, "DU tar ansvar för dig själv o dina studier, det är här vi lär oss att bli vuxna, nu är vi på väg ut i vuxenlivet o samhälelt på ritkigt.." så blev jag lite nervös. Asså jag ser mig själv ltie som vuxen redan nu. Men det där med ansvaret, njaaa... Asså jag BEHÖVER flera sparkar i baken väldigt ofta för att få ngt gjort, o att man måste ta reda på allting själv, det är ingen lärare som svarar o hjälper dig med allt. Självklart får man ställa frågor. Men det är du som ska ta reda på vad du ska läsa, vad du ska lära in, vart du ska vara. Det är itne nån som springer efter dig lr ger dig papper med listor på viktiga saker längre.

o plötsligt så fick jag jätte ont i magen, benen darrar, jag känner mig som 6 år och hur blyg som helst. Tänk om folk tycker jag är dum i huvudet som frågar om självklara saker hela tiden? Tänk om jag inte kommer lära o ta upp allt lika snabbt som andra? Tänk om jag inte fattar självklara grejer, som man Borde kunna lixom... o mellan de lektionerna, VAD ska jag göra då, ska jag sitta där ensam som ett fån?
Kommer jag våga gå dit imorgon?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0