Han har börjat bli valp!

Våran lilla enzio har ju varit så hiiiimla snäll! Nu ska jag nog itne säga för mkt för då blir han väl värsta ganstern snart.. Men iaf, han har inte bitit sönder speciellt mtk saker om man gämfört med andra hundar. o ja, han är våran lilla ängel!

o nu när Robin har börjat jobba så har ju jag honom varje dag. o när Robin går på morgonen så vaknar han ju till såklart. Robin tar ut honom så han får kissa o sen in till mig i rummet så vi ska sova vidare. Är ju tanken.. Men han är ju inte alltid så sugen på det^^ Men ändå så förstår han efter 20 att nu ska vi faktiskt itne leka, gå ut lr äta. Utan sova, o så går han antingen o lägger sig o tuggar på sitt ben lr sover.
Så när jag  väl omnat om så sov vi till halvtio, o då vår nya städhjälp hade kommit o var fullt upp i städandet.
Enzio fick sin mat, o när jag sen sätter på mig ytterkläderna för att gå ut med honom är han o dricker ur skurvattnet med Ajaxrengörning. mumsigt tyckte han....... Men han hann inte få i sig så mkt så nu mår han bra!

Sedan en halvtimme efter vi kommit in från promenaden så ser jag honom stå i hallen o dräggla som en galning o skaka förtvivlat på huvudet! Springer fram o försökerse vad han har i munnen  men hitter inget. o han slutar inte vifta på huvudet så det flyger slem i hela hallen. Men så hittar mamma en av mina illamående-tabletter jag tar när jag mår illa efter min acne medicin. Det är ett naturläkemedel med pepparmyntsolja och inferfära i som lugnar magen. o då känner jag att han luktar pepparmynta! hahah så lillkillen tyckte nog inte ritkigt om den starka smaken.. men han lugnade sig lite efter ett tag o jag sprutade lite vatten i munnen på honom som fick bort de värsta. Men har nog aldrig pussat en hund med SÅ god andedräkt! :D haha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0