snart juuuul!

Jag är en av de få människorna som verkligen älskar julen! elelr ok, dom flesta tycker väl om just julen, julafton, godis, paket, ljusen, maten. Men bara på julafton. Jag älskar hela grejen, hela december, slutet av november då man vet att snart börjar julkalendern! Iof så vare faktiskt några år sedan jag kollade på julkalendern, men det har nog mest varit pga att jag blivit äldre och har inte tid. Antingen jobbar jag lr pluggar. Men julkänslan är nog det mysigaste som finns, är det inte? Pepparkakor mjuka som hårda, glögg, julstjärnor, vantar o mössor, julmusik, tomtar, , änglar, mörkret med alla ljus i fönstren, julblommor, granar, lummer, rött, julmust, pyssel, hemlisar, choklad, tomteluvor, glitter, saffran, maaaaaaten! Och  för mig som faktiskt, verkligen älskar min släkt så är det riktigt härligt att träffas på julafton. o sitta där o bara njuta när julklapparna delas ut. o inte längre för att man vill ha paketen, (så klart man vill, men man är inte lika ivrig) utan bara för känslan, och se de fint inslagna, o personliga klapparna delas ut. Glädjen.

Ok, ni  fattar att jag längtar efter julen?
Just nu sitter jag här i väntan på middagen med en pepparkaks-kaka, (som en ballerina med pepparkakssmak) och ett glas julebrus.
Fresten, har jag sagt att deras Julbrus, motsvarande våran julmust är RÖD?

Kommentarer
Postat av: Thowe

Jag är precis likadan, ÄLSKAR allt som har med julen att göra! Bannlyser coca cola under hela december och tvingar min familj/vänner att lyssna på julsånger hela månaden haha.

2011-11-11 @ 08:44:39
URL: http://thole.blogg.se/
Postat av: Millerill

Häftigt med röd julmust!! :D kan du inte ta med en hem om jag nu inte kommer o hälsar på ;) <3

2011-11-11 @ 10:26:25
Postat av: Anonym

Thowe; haha precis, va några veckro sedan jag lyssnade på mina första jullåtar! ^^



CG: jooooo precis vad jag hade tänkt! :D ska ta med en flaska annanasbrus oxå! en speciell läsk som just Molde har, svingod! :)

2011-11-15 @ 23:29:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0