nyttigt att vara onyttig.

Jag tror att om man ska kunna vara en nyttig människa, på alla sätt o vis, så måste man vara onyttig ibland.
Man måste ta små pauser. man kan itne leva strikt efter en diet, lr ett mönster i all evighet. Man måste variera lite, för att inse hur bra det är att vara "nyttig" lr att leva på det "bra sättet" man gör.

Som med mig för maten. Jag älskar att vara nyttig. o jag känner ju själv hur bra min kropp mår när jag äter bra mat och tränar regelbundet. Men ibland så tappar man ju motivationen.. och ja, allt blir tråkigt.
Så då tar man några dagar o bara äter skit mat, har träningsvila och gör lite vad man känner för. Såklart ska man inte äta pizza o hamburgare till varje måltid kansek men ni fattar.. man ska inte behöva tänka så mkt.

Jag känner just nu att jag verklgien behöver känna den där skillnaden nu. Hur bra jag faktiskt mår när jag sköter maten o träningen. Så nu tar jag ett litet brejk. Lr har gjort sen i fredags iof. Så imorgon är det jag som ska äta på Donken och köpa en till Ben&Jerry! haha!

Sen nån gång den kommande veckan så kommer jag nog sakna ihjäl mig efter mina nyttiga måltider som ger mig energi o styrka på alla sätt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0