katter inte min grej ..

Mmm.. sitter o trycker i mig de sista bitarna från strawberry chokladen jag köpte. MMM!
Mår lite smått illa och jag gissar att det är chokladens fel. Var ett tag sen jag åt upp en hel chokladkaka på en gång. Men ibland så får man göra så!


Låg nere på gården med Mojje nämligen.. Det är ju fortfarande varmt ute även fast det är väldigt molnigt. Men låg där o läste Cosmo medans Mojje skuttade runt i kopplet. Fast han låg väldigt mkt tätt intill mig oxå:)
Men jag låg o kollade runt ganska mkt, eftersom vi har mkt katter i området.
Japp, tillslut kom det en katt smygandes.. Den höll sig på avstånd ett bra tag så de va lugnt..Fick lite hjälp av en skata som inte var så trevlig mot den heller. men sen såg jag den i buskarna där vi låg.
Så då började jag plocka ihop eftersom jag såg att den hade spanat in sig på Mojjs.. Orkar inte ligga där o hålla koll på den lixom. Så jag satte mig upp o vek ihop handduken och lade i kameran, mobilen o vattnet i väskan. Det tog max 8 sekunder, så vände jag mig för att se om katten låg kvar. eh NEJ! Då var den påväg fram, ca 4 meter ifrån oss. Jag tog upp Mojjs direkt, men ändå, släppte den inte blicken och fortsatte framåt. Uch, sur jag blev o kastade iväg mitt äpple mot honom. Först då gick han iväg.




Neeeej, jag tycker inte om katter! Läskiga figurer...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0