Året som gått.

Jani.. när jag tänker tillbaka på riktigt så har det fan hänt ganska mkt det här året. Tänkte skita i att lägga upp ngt men lite grejer kan jag ju uppdatera er om? O lägga upp lite hemliga videos kanske..?;)

Januari.
Jag var ju hemma en snabbis från Kina för att umgås o träffa vänner.
Var ute o festade mkto träffade ännu lite mer nytt folk. Dejtade(?) en kille hann jag göra oxå, bli lite smått kär, planera nya resor o mkt mkt mer..
I slutet av Januari åkta jag med hela familjen ner till Thaialnd för att fira både mig 20år, Morbror 50 år och pappa 60år.
Riktigt mysiga middagar var det och vi bodde på ett mysigt hotell! Elefantridning, bad i vatten fall o ja... kul var det!
Min 20årsdag började med att alla stogd utanför mitt rum med paket o blommor och sjöng. Fick tillochmed tårta av personalen på hotellet.

 

Februari

12februari (?) kramade jag familjen och Lorentz hejdå för att bege mig till kina en andr agång. Mkt kramar o känslor, men dagen efter åkte Jag med morbror, Jane o Felicia till Shanghai där det väntades kinesiskt nyår!

Träffade David och Maria oxå som jag umgåts väldigt mkt med tiden jag bodde där!

o första gången jag oxå fick hela huset för mig själv ett par dagar. Ett stort hus på 4våningar! Skafade så småningom gymkort oxå o kämpade med mina extrakilon som jag inte trivdes med nånstans! För första gången i mitt liv så fick ja en liten crush på en kines oxå ;D gyminstruktören!

Fick oxå se mitt ansikte för på en tidning!

 

Mars

Blev tajtare o tajtare med tjejerna Nina, Maria o Cherry. Var ute o festa väldigt mkt (som alltid iförsej) men träffade med svenskar än halvåret innan.

Njöt av de varma dagarna man kunde gå ute i linne.. och alla färska frukter som fanns redan då

och började gå på behandling för min onda nacke.

 

 

April

Shoppade o festade på som vanligt då jag inte jobbade me F.

Älskade CG o Tobbe kom o häslade på!! Vi turistade runt som ganlingar, o hade mysiga hemma kvällar.

Blev sjuk lagom tills dom kom oxå, ett tag kunde jag inte prata..åt kinesisk hostmedicin.

Firade valborg med dom oxå, med andra svenskar i Shanghai.

Träffade ett helt gäng härliga svneskar oxå som ja umgicks en del med. o my best friend Jonte.

 

 

Maj

Jobbade mest på som vanligt för att få ihop lite pengar till slutet av månaden då jag o Maria åkte till Haninan i 5dagar!

Blev lagom lyckat.. va mysigt område även fast de första tio minutrarna kunde vi räknat ihop ca 12 råttor vi sett? o sen så låg vi de tre sista dagarna magsjuka! fast vi tog oss upp sista dagen endå för att åka iväg o se ön.

 

 

Juni

Åkte till Wuhu för andra gången för att göra fler modelljobb. Fotbollsreklam, mer bröllopssbilder o ett till omslag!

Firade en midsommar som jag inte vill komma ihåg.. men vänta, det gör jag ju inte heller! haha... Jag o Maria deckade 18.00 (!!) hemma hos oss efter liite för mkt goda drinkar o svenska nubbar. men annars var midsommaren precis om den ska vara, regnig!

Fick akut magont en natt så fick åka in till läkaren. Fick reda på att jag har en hormonsjukdom och i samma veva röntgade jag nacken och fick veta att det är min ryggrad som inte ser ut som den ska!

 

 

Juli

Sista månaden i Shanghai.. Mkt kvalitets tid med både vännerna och Felicia.

o sista måltiden o drinken blev på Bluefrog, där mina första mojitos blev när jag kom dit i Augusti år 2009<3

 

Direkt när ja kom hem till sverige så åkte jag, syster o mamma till gotland. Jag va mkt med Andre, o träffade Jesper o Petter en del oxå när dom kom dit.

 

 

 

Augusti

Började flytta hemma, bytte rum. Träffade massa vänner, sökte jobb o började på Mathem.

 

September

Träffade nytt roligt folk, jobbade o pengarna ramlade in, njöt av att vara hemma i sverige med mina vänner.

Började gå till en kiropraktor pga nacken o började strax efter träna hos en duktig sjukgymnast.

Oktober

Åkte på kryssning med Fröjd o Emmi. o träffade ännu lite nytt roligt folk.

Hängde med Terese på Halloween pub oxå, då jag förvandlades till katt!

 

 

November

Kameran blev stulet tillsammans med plånboken i högdalen. Så här försvinner en del bilder. Men jag kämpade med plugg och jobb.. glöden avtog mer o mer o en del sket sig. Började inse en del saker i livet o ja.. allmänt urballans om jag ska vara ärlig.

Jobbade mindre o mindre på Mathem pga nacken:(

Chansen om att bli modell va långt borta men fick ändå hjälpa mickans jobb att stå modell till deras vårdbok.

 

December

Jobbade bara måndagar på mathem, men är så glad för vilka människor ja träffat där! Vi fixa en utekväll och ett julbord.

Började jobba som kalasvärdinna på en Bowlinghall i sumpan.

Firade världens mysigaste jul med släkt o familj o planerade nyåret noga. vilket blev väldigt lyckaaat!

 

 

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0