Dans ÄR träning!

Kom hem från dansen för ca en timme sen.. Vi har ju hoppat upp ett snäpp nu o det märks!
Förra gruppen var det bara stegen vi skulle lära oss, men nu är det ju mkt mer detaljer och teknik som man går in på.
Kul men sjukt jobbigt! mina stackars knän!! Samba är fan inte lätt om allt ska vara perfekt!

Så nu känner jag att det är nog på tiden att jag tar tag i min träning på ritkigt. imrogon blire pass lr springband som gäller!
Igentligen förstår jag inte varför jag inte är mer engagerad än vad jag är i träningen. Den är faktiskt livsviktig för mig. Om jag inte kommer hålla mig i form så kommer min kropp troligen gå sönder inom några år.
Så, måste bara rabbla upp några iaf. både viktiga o oviktiga.
  • Jag MÅSTE träna pga min nacke. och det är inte bara musklerna runt nacken. utan hela kroppen. Med dålig hållning är nacken svårare att få bra. Med en stark kropp så klarar jag mig längre utan att den blir sämre.
  • Jag har gått upp i vikt o skäms för min kropp. Bara mitt fel och bara jag kan göra ngt åt det.
  • För psyket. Rör man på sig så blir man glad så är det ju. o oftat så är träning för mig rena rama lycko pillret.
  • För dansen. Jag kommer dö i framtiden om jag inte både blir starkare i benen o får bättre kondis. eller hur Johan?;)
  • O för dansen är det oxå extremt viktigt att jag tränar min nacke så att jag kan klara av allt. Nu tänker jag på hållningen.
  • Det sägs att motion och nyttig mat kan underlätta för kvinnor med PCOS. o jag vill ju inte försämra min situation så... varför inte lixom?
  • o ja, tillbaka till punkt 2? Man blir ju så mkt snyggare. Både på utsidan och insidan! - Man får bättre självförtroende om man trivs med sig själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0