2 advent!

När jag vaknade för en halvtimme sen så var det snöstorm utanför fönstret! Asså, varför snöar det bara på advent? o då menar jag inte bara första.. utan alla dom söndagarna? För det är ju så!
Första snön kom första advent men sedan smälte den bort o det kom inget mera. Idag, andra advent så kommer det snö.. ska vi vänta en vecka till nu?
Hursom så var jobbet igår helt ok! Jag hade mitt lilla sällskap på 23 pers helt själv. o Det var folkuniversitetet så det var lite äldre folk(lärare). Dom var jätte trevliga men det var sålart mkt att göra ändå, eftersom SEilet är så sjuuukt dålgia på att planera! Tror ni inte att äns föra alla har fått sin första beställning så tar den vanliga ölen slut? och så hade dom en egen buffe, men det som håller varmmaten varm fanns det inge mer utav så vi skulle ställa in maten när gästerna kommit. o det var tydligen min uppgift? Det låter simpelt.. men jag sprang fram o tillbaka hela tiden, fans inte en chans att jag oxå skulle hämta o ställa in maten som köket tydligen hade tänkt sig..... ( om jag samtidigt ska ge gästerna en bra service inte vänta på allt)
Men det var skönt att var där iaf, eftersom det var i stora Björnssonsalen det stora julbordet var med alla drägg! Fast var tydligen hyffsat lugnt hörde jag....
Fick skjuts hem av en kocken oxå, så skönt att inte behöva gå hem när man jobbar sent.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0