Det kanske har en mening trots allt?

Emmi är fast besluten vid att allting har en mening. Jag har jäävligt svårt att tro på det, men man skulle ju må så mkt bättre om man hade den inställningen, visst?

Så.. jag står fortfarande fast vid att våldtäkter, sjukdommar, våld o annat skit har en mening för någon men min största dröm är att få förändra livet för någon. Hjälpa någon som mår psykiskt dåligt o ge resultat och en stor förändring. Jag vill få en så nära relation med någon o känna hur jag själv är med i allt. Jag vill vara nära och stötta. inte så ytligt som en psykolog, sitta i en stol o prata?
Jag vill kunna se förändringen med egna ögon,  jag vill kunna se en person som haft det så svårt le från hjärtat o se ögonen lysa igen.

Jag var ju hos läkaren för någon dag sen efter att jag i Shanghai efter några läkarbesök fick diagnosen PCOS.
En hormonsjukdom som kan medföra svårigheter o bli gravid o som kan göra en graviditet till ett helvete som jag har förstått?
Hon sa att detta är jätte vanligt bland tjejer o behöver inte alls ge några problem för mig att få barn, o jag ska inte behöva tänka på det alls. men varför tror jag henne inte? Jo, för att sjukvården idag är åt helvete kanske.
Men iaf.. Fick göra en undersökning och ultraljud då hon visade mig hur det såg ut. EEH, hur fan ska man kunna få barn om det ser ut sådär? som ett litet pärlhalsband på äggstockarna beskrev hon det som... eh, snarare som typ, en kulpåse? haha den va dålig:P men det var sjuukt mkt cystor!
Ska ju börja äta speciella p-piller, o så får vi se om dom försvinner lr inte.
Men just eftersom det här är ngt som jag alltid varit rädd för; att inte kunna få barn så tror jag att det är så det kommer bli. o jag har ju PCOS o inte PCO som är den lindriga vertionen där graviditet inte är ngra problem. jaja, nog om det, men nu tänkte jag komma fram till det som kanske skulle kunna vara meningen med det här.

Adoption. eller foster barn. Jag har länge tänkt att jag skulle vilja ha ett fosterbarn i framtiden. Bara man hittar den där underbara mannen som delar viljan med mig. O ingen kille som dumpar mig bara för att jag inte kan ge honom några egna barn. Jag är säker på att det finns sånna. ok, det finns medicinsk hjälp att få men jag tror inte det funkar på alla till 100%.
Men då kanske jag får ägna mitt liv till att just rädda någons liv? Ja, antingen adoptera ett barn o ge det ett bra liv tillskilland vad det skulle kunnat få, eller ta hand om ungdommar som har det svårt, o ge dom all kärlek dom behöver!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0