23:01 Choklad botar ond tunga! ..haha

Jag försöker dra ner på medicinerna lite här, så alltså ingen alvedon för mig idag. Det har inte varit jätte hemskt men huvudvärken har legat o gnaggt.. men jag har överlevt! som tur va;)
Men min tunga har tagit stryk av kinesfasonerna! haha okej, i grund o botten är det väl kanske mitt fel för jag har bränt tungan två dagar i rad, va lite het på gröten, höhö;) Nejmen har börjat äta gröt till frukost o ja, jag har varit lite för hungrig. Sedan så har jag ju tagit efter kineserna här hemma, o kineser är nämligen väldigt duktiga på att skala och rensa med munnen.
Ja, alltså, när vi äter fisk tex. Det är ingen pappa som står o rensar hela fisken innan det ska fram på bordet utan det är verkligen hela fisken, lr bara hackad i små bitar kanske. Men grejen är att det är miljoner ben i oftast.o man äter ju inte med kniv o gaffel heller utan pinnar, så det blir in med hela biten i munnen o försöka spotta ut så många ben man kan! Så det händer ju att man fått en del ben i halsen ibland. Men nu idag så stack jag mig både i tungan o läppen, o det gör ont!
Samma grej är det ju med kött. idag fick jag nackkotor att äta på...... (men det är inte aalltid så:P, men ofta här hemma. Kineser tycker om benen)

Sen så innan middagen idag satt Jane, jag, mormor och Felicia på nedervningen o knaprade i oss solrosfrön! himla gott faktiskt, men ja om man äter många så blir tungan lite öm, iaf min! + brännsår och fiskben stick. Stackars min tunga:(

Förkylningen är inte mkt bättre heller..

Men jag är på bra humör ändååå, har ju ätit lite svensk choklad idag!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0