23:08 rent, äkta socker. inga tillsatser här inte

Medans Jenny sitter o flyger med sin fågel så ligger jag här, o börjar bli trött. Har inte gjort mkt vettigt idag. Världens snällaste kusin har hjälpt mig med Historian men jag har inte orkat göra ngt mer eftersom jag har huvudvärk.
Annars idag så har jag varit ute på tomten med F som vanlgit, även fast det varit lite kyligt. Men hon är envis den tjejen, hon vet vad hon vill. Hon tar mig i handen o drar mig dit hon vill. Går det inte så försöker hon ta tag i båda händerna och börjar gny.. o sedan går hon på o börjar dra i kläderna!
Har iaf sprungit fram o tillbaka på en liten raksträcka här ute. Sen har vi myst på min pilatesboll. hon älskar den! Ska försöka ta kort lr filma nångång.

Har ju haft huvudvärk o lite illamående idag oxå, så jag tog min middag redan vid 16tiden för kände att jag behövde ngt i mig, lr rättare sagt socker.
Apropå socker. Vi vet ju vart ifrån man får socker? Sockerbetor. lr bambu.

Ja, ni ser ju bilden. Tog den när jag o Gurra var ute o vandrade i området. Men sånna här små affärer finns överallt! Jag o Jane tar ibland en promenad till en fruktaffär för att handla lite. Senaste gången så köpte hon en sån där bambu pinne. Lr pinne, hur säger man? Den e ju minst två meter!

Man får iaf själv välja ut vilken man vill ha, o sen så tar frukthandlaren o skalar av barken på den o hugger den i mindre stavar, ca 30cm. Men jag tror ju inte att magen skulle bli så glad om man tuggade i seg ett helt bambuträd, utan man tar en tugga av bambustaven och tuggar o suger sedan ut saften = sockret, o spottar sedan ut själva träet.

 

Första gången jag fick smaka en sån så gav mormor mig den o jag hade ingen aning om vad det var.

De va strax efter Thailand då jag hade gått upp massa i vikt o gick på "min lilla diet". Så när jag tagit en tugga så la jag mig ifrån den. är ju verkligen BARA socker! men ganska gott ändå;)


Kommentarer
Postat av: jenny

nu händer det !:D

du har inte varit inne på msn på hela dagen!!!

hallååååå- inte okej!

2010-03-19 @ 13:39:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0