22:05 suuunny Shanghai today!



Kan vårvärme göra en sjuk? För mig känns det lite så.. Även fast det är nu man blir pigg o glad o vill ut i naturen. Men för jag kom ihåg när jag kom till Kina i augusti, okej det var inte ngn vår värme då men.. jag låg ute på tomten o solade när jag va lite små förkyld, o direkt efter det blev jag jätte sjuk. Så det är ngt med kinas sol som jag är lite rädd för när jag är lite småkrasslig. Haha låter helskumt men de är sant! Men jag känner mig inte så mkt dåligare än imorse iaf.
Dagens temperatur var imorse 32, o under dagen har den varit strax över 20grader. Vi satte ut ett bord o har varit ute på tomten hela dagen! SÅ himla härligt o F älskar det! När det var sovdags för F så tog jag o Gurra en promenad på 2,5 timme. Super skönt om man skippar skavsåren. Tog mina gamla ballerina, blev inte så skönt. :/
Kom iaf in på lite gator där Gurra inte varit tidigare, o vi gick vidare in i lite fattigare områden, sånna där riktigt gamla kinesiska, som jag tycker är jätte charmiga o mysiga. Nån varm sommar kväll ska vi gå dit o äta middag. Köpa ett nybakat bröd i ngt gatuhörn, köpa en melon-slice på gatan, ta en skål nudlar i ngt litet hål i väggen. Ja ni vet, bara gå runt o köpa lite av all den här maten som finns överallt!




nu är jag trött o har huvudvärk.. sova snart? höhö jag vet, det är fredag :/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0