21:40 språklektioner

Det gick ju inte så himla bra med Kinesiskan för min del, lr jag hade inte den tid o lust jag behövde för att hänga med.. Även fast jag fick mkt hjälp hemifrån fårn Jane. Men nu är det min tur! Igårkväll satt vi vid middagen och började komma in på det svenska språket. Jane skrev ner några meningar på engelska på ett papper o räckte sedan över det till mig för att jag skulle skriva den svenska översättningen.

Idag när jag öppnade grinden för henne sa hon "Tack så mycket", o jag svarade "bu ko Xie"(HAHA så grymt dålig stavning!!, men de låter iprincip sådär..) som betyder varsågod på kinesiska. Sedan sa jag till Jane att vi kan ju göra så att hon pratar svenska till mig och jag pratar på kinesiska tillbaka? Båda började skratta.. Det skulle nog inte bli så mkt att säga då^^

Det är mkt lättare att förstå kinesiska än att prata!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0