15:10 student tider!

Känns tråkigt att inte vara hemma nu i studenttider. Många jag känner har tagit studenten nu och igår var det Säbyholmarnas tur! Grattis till er!


Jag blir så avundsjuk när folk säger att studenten var den bästa dagen i deras liv. kanske överdriver dom? inte vet jag.. önskar bara att jag oxå kunde säga så. men det kan jag inte. Det var en grymt kul dag, lr härlig dag iaf.
Även fast jag inte tycker om att vara i centrum speciellt så kändes det bra att dagen handlade om mig. Det var min dag!


Det bästa var ju första halvan av dagen, absolut. När man var pirrig o sprang runt hemma för att göra sig iordning, möta upp tjejerna för champange frukost, tralla ner o till pendeln o dricka champange o cider ur flaskorna.. bussen vi fick helt för oss själva;) sitta o skriva i varandras mössor o bara se alla glada o förvantansfulla människor.  Ja, lycka o kärlek helt enkelt.

På utspringet efter allsång med Bärsbärsbärs sjungandes så möttes jag av familjen, morfar o gunilla o Camilla. o lugnt det finaste plakatet fick jag ju oxå! Att det stogd vår älskade Hedvig gjorde mig faktiskt riktigt glad, fortfarande.
Att se mina föräldrar med tårar i ögonen o känna att dom var stolta över mig kändes underbart..! vet inte riktigt hur jag ska beskriva det. o sen att tillomed gudfar kom dit var ju lite kul:P Även fast inte alla runt om mig var på bra humör o inte äns ansträngde sig försökte jag skita i. Det var min dag, så var det bara! Jag gjorde så gott jag kunde att hålla humöret uppe ändå, även fast det kämpades med det en del. 
På vägen till flaket fick jag stå upp genom takluckan o vråla.


Flaket blev ett fiasko spec då folk bara stack därifrån utan att säga ngt. ja det förstörde ganska mkt men jag är glad att jag var envis o tvingade med Madde iaf och försöka vara ett litet energi knippe där uppe på flaket timmarna i regnet. Hade iaf jävligt kul!
På bättre humör blev jag ju när Magnus kom till flaket och gav mig en ros oxå!

Väl hemma så strömmade vänner o släktingar in efter ett tag...Började gråta när pappa höll tal och ajg älskar liknelsen han gjorde med "Den fula ankungen" haha! Hade jätte trevligt tills jag tillslut såg att klockan var nio o jag skulle vara inne i stan o möta upp tjejerna.
Även fast jag inte ville så kastade jag mig iväg till slutskivan. Där jag aldrig haft så tråkigt! Folk var inte speciellt trevliga lr roliga.. o sen när jag tilloch med fick ett sms av personen jag minst av allt ville tänka på den kvällen så sjönk humöret ännu mer.. som tur var va Magnus inne i stan o ville ha med mig hem. så jag stack ganska fort för att inte göra kvällen värre än va den var, för skulle itne studenten vara den bästa dagen i äns liv lixom? Mötte upp M och åkte hem till honom. Dagen efter kan nog ha varit en av de bästa i mitt liv isf. Ok, kanske inte men det var extremt mysig o bra! Att vakna bredvid den människan o med en liten ask på bordet oxå.
Vi åkte hem till mig o öppnade de sista presenterna som jag inte hunnit med, njöt av dagen och åt resterna av smörgåstårtorna o cidern som var kvar från mottagningen.



Vet inte hur min student lät nu men det var en härlig dag! men med för mkt kämpande av att vara glad när människor omkring mig svek, på den ända dagen jag ville vara 100% lycklig.
Grym dag men den bästa dagen i mitt liv är att överdriva!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0