14:44 Detta är så typiskt kina.

När man bor i Shanghai så har man vääldigt svårt att planera. Det går iprincip inte. inte till 100% iaf.
Man kan ju försöka. Ibland lyckas de, men ibland inte.

Eftersom jag nyss pratade med Maria så får hon bli de första expemlet av 100!
  • Det skulle kommit en kille o fixat hennes tvätt maskin igår mellan 10.30-11.00. Kom han? Nej. Då skulle han komma dagen efter istället, alltså idag. Har han kommit? Nej.. så blir väl imorgon lr nån annan dag.
  • När jag går på min akupunktur/massage så är min tid vid 10. Men Jane säger alltd att det är lugnt ifall jag går nån timem senare, lr tidigare. "No problem" o inte äns höra av sig. Men tänk om jag skulle ha brerottom o nån tid att passa tex den gången jag var där då jag hade tid vid kl10, men en man kom in med hans hustru. Han var gammal och hade ngt fel med ryggen, hade med sigsina röntgen bilder som han vill visa oxå. Även fast massören hade börjat massera mig så avbröt han för att kolla honom för att det skulle gå "snabbt". Ehm, ja... säkert 45minuter senare var han klar med dom.
Ja asså detta är typ vardag i Kina.  Det här är en ska som ska bli skönt att slippa när jag åker hem. och saker som tex igår....
  • Offentliga toaletter ällmän plats?

    När jag stogd på tunnelbanan påväg hem igår. Jag stogd upp vid dörrarna, och när dom öppnades vid en station vad ser jag inte precis framför mig? En pappa som håller upp sin son på kanske 4år, över en papperskorg och gör sitt nummer 2. O det såg ut som om att han tyckte det var världens mest naturligaste sak. Haha, okej, det är det ju. Men i en papperskorg på tunnelbaneperrongen? Njaa.....
    o är ungen så pass liten att han/hon inte kan hålla sig så finns det en jävligt smart uppfinning; blöjan!
Har förut oxå sett en mamma som höll sin son när han kissade, mitt i gatan!
Ja, vuxna kan oxå göra det, fast då är det väl oftast männ iförsej.


Eller så är det kanske bara jag som fortfarande är jävligt svensk?? HAHA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0