Dr. Zhao Chaoqing.

Typ helt död, är skit trött!
de är inte för att jag har sovit för lite, utan från massagen, lr ja, dit jag går för min nacke. Ont i mina händer har jag oxå. Känns som om jag har kramp mellan tummen o pekfingret. Känns jätte obehagligt. Men de är inget mot vad det var där!

Dom som bruakr vara där va inte där, bla den ända människan som kan engelska, utan det var en lite äldre man och en ung tjej. Jag fick komma in o sätta mig o han började prata, lr han försökte. Han gav mig massa lappar (visitkort på olika språk) o började skriva på kinesiska för att jag kanske skulle förstå honom bättre , men nja funkade itne riktigt haha. Efter ett tag kom min vanliga doktor in, den där killen som alltid ler o skrattar så mkt o som försöker lära mig kinesiska.
Han visste ju iaf vad jag var där för, så han masserade mig o sen va jag klar. Trodde jag. Stannade o "pratade" ett tag. Dom var riktigt envis o försökte prata, förklara o lära mig. o Den gamla mannen fortsatte att skriva på kinesiska för att få mig att förstå. Tecken oxå, inte pinjing(bokstäver). Förstogd ju faktsitk vissa saker, men itne samanhanget lr vad dom menade så det blev mest bu dong(förstår inte) till svar.



Sedan tog den äldra mannen som oxå var en doktor i vit läkarrock fram o visade en akupunktur nål o ville alltså ge mig akupunktur. Enligt visitkortet jag fick så verkade han vara nån riktigt duktig läkare som hade behandlat folk för en himla massa olika saker. Han hade oxå varit med i armen 1971.
Jag sa okej till akupunkturen, o HELVETE VAD DET GJORDE ONT!! Han var ju inte riktigt så försiktig som dom andra har varit.
Som sagt, jag är helt öm i kroppen, framförallt i händerna. I nacken känns de itne så mkt när ma ntar akupunktur flr mgi, de e väl just för mina konstiga muskler. Men asså hela armen spänner sig när han snurrade på den där lilla nålen, o lååångt in tröckan han dom oxå! Så tre nålar i varje han och inte nog med det så skulle han sätta en i varje knäveck och vad. Rekomenderas inte till känsliga! AAAAAAAJ!

Sen när jag trodde han var klar så skulle jag sätta mig på en stol istället, o då blev de ännu mer akupunktur. i både händerna o knäna, o en i nacken. Min vanliga doktor frågade mig flera gånger om de gjorde ont o han tyckte nog lite synd om mig.
Men vi skrattade en hel del tillsammans, speciellt när den äldre läkaren skulle sätta in akupunkturnålarna i det lilla röret som han använder att ha nålen i innan han trycker in den där den ska vara.
Han såg tydligen inte så bra så han fick inte in nålen i röret, så min läkare ville hjälpa honom men Nej! Han kunde själv! Så vare flera gånger.. HAHA han påminnde mig om morfar! o det att han ville visa allt han gjorde. När han satt i nålarna o jag kollade bort så bad han mig titta för att visa att de inte va nå fara. (ok, att sticka in nålar i kroppen men jag får ju smått panik när jag ser det!)

O medans han satte i nålarna så stogd den unga tjejen o fotade oss. Jag e ändå van att dom brukar fråga om det om dom inte smygfotar som kan hända ibland? Men nej, dom typ poserade bredvid mig o "låtsades" sätta i nålar i öronen o huvudet på mig. Anagligen var det för att han ville ha bilder på när han arbetar o speciellt med en utlänning. Det är ju bra reklam för honom.

Sen fick jag sitta där i en timme medans han hade fått in en annan pasient i samma rum.
Va lite jobbigt eftersom man inte kan röra sig. För såfort man rör sig så rör sig ju nålen oxå o det gör jävligt ont! Men var ganska underhållande att de undersökningen haha! "stå upp, blunda, gunga med händerna o peka på nästan. Snurra med armarna i 90grader. blunda o gå framåt med armarna uppåt....osv" Tänk er en liten kinesgumma gör allt de där:)

När han äntligen tog ut nålarna o den andra passienten hade gått så satte han mig i "undersöka stolen". "ÅH nej tänkte jag! inte jag oxå!" o försökte hålla mig för att inte börja gapskratta.
Han kollade pulsen samtidigt som jag skulle sträcka ut tungan (brukar man göra så?), lyssnade på hjärtat o sen så skulle jag ställa mig upp o göra lite "övningar". HAHAHA... de va kul! Så nu har jag fått 3 hemma övningar jag ska göra 15ggr per dag gissar jag.

Gick därifrån så fort jag kunde när jag var klar för jag kände hur mitt flinande snart skulle bli asgarv!:P
Jätte gullig man verkligen, han klappade mig på kinden hela tiden oxå o sa att jag var duktig!;) Men aa, dom vill ju bara hjälpa men ingen mer akupunktur av honom!


Men innan jag fick gå så fick jag lite saker av honom... Gulligt, men hur tror han att om jag inte kan prata kinesiska med honom o knappt förstog när han skrev ska kunna läsa ett häfte på kinesiska lr lyssna på hans skiva?

Så? Ingen mer akupunktur.. jag satsar på massagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0