00:48 nu är jag tillbaka!

Så.. nu är jag i Shanghai. eller jag har varit här sen igår morse. Alltså två dagar nu.
Nu är det ju kinesiskt nyår och det firades framför allt igår. För kineserna är tv:n väldigt viktig då så den har dom burit ner till vardagsrummet framför matbordet. o sen så maten såklart. Mormor lagade en massa mat som vi åt av.
En tradition oxå är att laga till en fisk som ska fam på bordet, men ingen får ta av den den13 då man firar som mest, men den ska ändå stå på middagsbordet när man äter. Men idag var det helt okej att smaka av den...
Vi var lasse, eva, hans, jane, gurra, david gurras poalre, mormor, morfar o felicia. till tolvslaget blev jag meddragen ut på krogen av Gurra o David.
jag sa först att okej, jag följer med o kollar fyverkerierna inne istan som tydligen skulel va väldigt häftiga o sen åker hem, men som vanligt så stannar man o de blir några drinkar. Först Paulana, Zapatas till stängning o sen vidare till en bar med biljard! Första gången jag spelade det på riktigt! Vet inte riktigt när vi kom hem men där va vi kvar till stägning oxå.. så de blev ngra timmar längre än tänkt. Fresten så snöade det då! eller, mest snöblandat vare men ändå, det låg kvar ett tag inann det försvann helt!

Jag o Gurra delar säng nu uppe på kontoret medans hans föräldrar e här. plus att idag kom janes bror med familj oxå så de är ännu mer folk. MEn från o med imorgon blir det lite mer plats..kommer bli ensam från tisdag till söndag:/ både skönt men tråkigt, de e ganska lång tid?

"fiskespöt" på bilden här nere hängde morfar upp i trädgården igår, den tänds på när alla gäster har kommit o familjen är samlad inför middagen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0