18:01 promenaden väckte känslor.

Istället för Taxi så gick jag hem från tunnelbanan carrefour o parksson (shoppingcenter typ, ligger vid tunnelbanan här), svängde in i en dvd butik på vägen oxå. Letar fortfarande efter män som hatar kvinnor..

Jag har faktiskt blivit ganska positivt överraskad här hur dom behandlar sina djur. Då tänker jag främst på hundar. Jag väntade mig mkt värre. visst, det är ju verkligen inte som i Svergie, men ändå. Men så har jag ju sett alla små burar som ibland står utan för resturanger med olika smådjur i. En bur var inte högre än 15cm och det satt två stora duvor i den. dom fick krypa omkring där. Har sett undulater, ankor och en del annat oxå. Men det är ju bara att skaka av sig det. vad kan jag göra åt det lixom?
Men de hundägare jag har träffat har verkligen älskat sina hundar. De är många som går ute med dom i koppel. leker med dom o ser så stolta ut. Tex den lilla hunden jag o Nina träffade. Matten försökte visa lite trix hon lärt honom, o Hussen bara stog där o log och älskade att visa upp honom. Han var lite som min mamma kändes det som. Ni vet, hunden har tagit överhanden för att personen är så förälskad i den lilla krabbaten och man vill göra allt för den. Vissa klarar ju av det bättre än andra;) Emil o Alec har tex som rutin nu att alltid få mammas sista tugga, på typ allt hon äter!? o den dödsviktiga hissgodiset får vi inte glömma!
De satt o skrattade o log över hur söt han var, tog upp honom i knät o klappade om honom, gav honom en puss på huvudet innan dom satte ner honom på marken igen så han fick springa omkring bland alla vi som var där.

När jag gick på trottoren hem iaf så gick jag om en man som gick o bar på sina små hundar, båda var av nån terier ras. Sedan hade han tydligen satt ner dom på marken för när jag var ca 30m framför honom hörde jag hundbråk och en arg man skrika. Jag vände mig om. Då bråkade hundarna med varandra, och mannen försökte sära på dom genom sparkar! När han missade o dom sprang lite längre bort sprang han efter  dom. Ena hunden åkte in i stenväggen en gång av en spark. Den verkade inte bry sig utan började jaga den andra hunden igen. Mannen sprank såklart efter o började spraka dom igen. En spark verkade träffa riktigt bra för ena hunden började skrika i flera sekunder o gick långsamt iväg. Men vände ändå sedan tillbaka till Husse utan att han behövde ropa på honom.

Jag vet inte varför jag inte gjorde ngt? Första sekundrarna jag såg vad som hände tog jag två snabba steg mot honom o tänkte väl antagligen fråga vad fan han höll på med! Men jag stannade. Det gick så fort och jag tror aldrig jag har sett någon spraka sina hundar förut. Tror jag kom lite i choktillstånd. var itne berädd på det där. Sen så var han ju kines o skulle ändå inte fatta ngt av vad jag sa o han skulle trooligen bli sur på en liten utländsk skitunge som jag som försöker leka märkvärdig?  jag bara stogd o tittade på honom efter, när han klappade om dom igen, och lyfte upp dom igen som om inget hade hänt.
Ni vet när man håller andan för att förhindra att man ska börja gråta? så gick jag resten av vägen hem.
Ändå så gick jag in i djuraffären jag sett flera gånger. Var inne i några sekunder bara. Burar stogd på varandra med 1 elelr två hundar i varje. En snautscher, en dvärgs spets, en brun toypudel bla. Men hundarna såg ändå väldigt fräscha ut.
Men nej, jag ska inte gå in dit igen. Kändes skönt när jag möttes av en glad Beibei när jag kom hem iaf. Hon fick många kramar av mig då.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0