Soja på riset?

Jag tittar i korgen som stogd på bordet. Korgen med lite allt möjligt; tandpetare, ketchup, salt och pepper. och Soja. Curry soppan brände i munnen så jag behövde nånting mer till riset..
Jag tittar på de andra längst bordet. Tur att jag sitter på hörnet, då kanske ingen ser.. Tar försiktigt upp soja flaskan o tittar på den, öppnar den o höjer blicken igen för stt se om någon tittar.
 Pelle tittar o börjar flina....
"Fan Hedvig, har du inte varit i Asien tillräckligt länge för att lägga av med det där. Är du fortfarande svensk!?" HAHAHA

Yepp, här i Asien äts det ris varje dag men utan någonting, ja man kan ta det till någong gryta om man äter det då men det är vanligt med enbart en skål med ris oxå. Jag har tidigare tagit soja på riset, EN gång, hemma när jag åt med Felicias mormor. Ja, hon skrattade åt mig... efter det har jag inte tagit de någe mer. Men gud vad gott det var!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0