14:28 Jag saknar Mojje!<3

Igår påväg hem från stan så såg jag en tjej som gick o bar på 4 små burar på varandra. säkert 20 kvadrat cm per bur. o i varje satt en vita, sockersöt liten kanin. Sådär så du inte riktigt vet om du ska tro om det är riktiga eller om det är gosedjur. Du kan inte, inte le när du ser dom... Dom är bara så underbart söta! Jag vilel ju direkt ta hem alla, rädda dom från det kommande liv dom ska få.. kommer dom bli mat? har ju ingen aning vem som köper dom små sötnosarna.. Började sakna Mojje riktigt mkt! Att få ha honom liggandes i famnen precis som han gör på min bakrundsbild på mobilen..vill!


I Thailand när jag o Jane var på den stora marknaden så såldes det oxå djur där. Likadana ursöta små kaniner, hamstrar, fåglar. Och hundar. Innan vi sett hundarna så såg jag flera unga tjejer gå runt med, ni vet, en sådan som man har bebisar i som hänger fram på magen, som en sele. Folk gick runt med sånna med små chihuahuer! (stavning?)
Och när vi kom fram till stället där hundarna såldes så fattar jag ju vart de kom ifrån. Det är ju jävligt svårt att motstå, små chihuahua valpar och massa små andra hundar som va riktiga hårbollar! Gosedjur, det var svårt att slita ögonen från dom! De va helt obeskrivligt söta!
Men jag gick ändå därifrån så fort jag kunde.. Undrade så hur tjejerna som gick med dom i bärselen igentligen tänkte.. hur länge kommer hundarna överleva igentligen? Dom kan ju ha varit riktigt djurintresserade och kommer ta hand om dom, men kanske inte...?


Kommentarer
Postat av: Pappa

Apropos Mojje så är han faktiskt rumsren nu!!! Har en kiss-och bajs-låda med kattsand i buren där han sköter sina behov...

2009-10-29 @ 22:57:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0