23:07 lördagskväll

Haft en mysig hemma kväll för mig själv! med nötter o godis framför en film.
Det är en hemma fest nu ikväll, men jag känner mig inte helt normal i kroppen, är rädd för att jag har fått lite baciller av Felicia. O jag vägrar att bli sjuk nu när jag kommit igång med träningen så jag skippade festen o tar det lugnt hemma istället. Har hjälpt till med Felicia hela dagen oxå eftersom Hans inte vart hemma heller..
 Jag o Gustaf tog med F när vi skulle till polis stationen o registrera oss, igen. Ville att Jane skulle kunna ha en lugn stund iaf, även fast jag har haft henne hela dagen så skulle hon slippa höra F´s skrik tänkte jag. Nu när hon har feber så gråter hon ju för det mesta.. eller sitter o gnyr.
På polis stationen började hon ju såklart att gråta, o efter ett tag när varken jag eller G kunde lugna henne gick jag utan för med henne.
Hon är ju så pass liten så hon kramas ju inte dirket, eller pussa så. Man får ju inte så himla mkt respons från henne mer än leende och kroppspråk att "det är okej", då hon inte stretar imot. (hon har iaf inte gjort det innan mot mig) fast hon sträcker ju armarna mot en oxå när hon vill till någon, o låter väldigt glatt. o de gör hon mer o mer mot mig nu:D 
Men iaf, när jag gick fram o tillbaka utanför stationen med henne, hon lutade sitt huvud mot min axel o jag kände att det blev helt blött. såklart. vi hade ju inte med oss nå papper så vi kunde torka snoret o tårarna som rann.
Men så lägger hon båda armarna om min hals o ligger kvar så, med kinden mot min axel... o vet ni hur mysigt det kändes? Hon var nära att somna ett tag tror jag så jag ville inte ta risken att sätta ner henne i vagnen när vi skulle hem så jag bar hem henne. AJ min rygg säger jag bara. Men känslan av att jag kan få henne o slappna av nu är underbar, och hennes armar runt min hals.. det var såå mysigt, hade gärna kunnat gå en bit till bara för att ha henne så. Lilla kusinen:)

Men febern vägrar ge med sig o jag såg Janes tårar ikväll, hon är så orolig. F är verkligen varm, men jag tror att det blir bättre snart..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0