21:38 Nya val i livet.

Fan vad jag ska vara velig.. men nu har jag nog bestämt mig iaf. Har pratat med mamma o fått "godkännande" vilket känns jätte bra. O pratat me Hans o Jane o inga sura miner från dom heller. elelr varför skulle ja få de igentligen? Det här blir bra!

När jag slutade gymnasiet så tänkte jag att fan va skönt med ett jobb nu. ngt du gör på dagen men inte behöver ta med dig hem. inga läxor, ingen ångest.. Men ändå så börjar jag plugga här igen, och ångesten följde såklart med. Jag hatar söndags ångesten, ångesten kvällen innan skolan, att du inte kommer kunna ngt på lektionen o ja massa. Även fast det här inte är riktigt lika seriöst som gymnasiet så känns de lika jobbigt när man inte gjort läxan. För jag har inte den tiden jag behöver till det här, till den här klassen. jag har varken orken eller styrkan. 
Så jag slutar i skolan, och försöker plugga så gott jag kan, själv, i min egen takt. För jag har ju kvar boken. Jag har ju ändå Jane hemma o Gustaf har ju kommit hem (fast han kommer visst imorgon:S haha) Så om jag verkligen vill lära mig kinesiska så kan jag ta hjälp av dom.
Jag vill bara för ett tag ta det lugnt, göra det jag vill o må bra, hela tiden! inte ha nån ångest kvällarna före jag ska göra ngt. Så det tänker jag spara tills jag är tillbaka i Svergie o kanske får för mig att plugga min psykologi eller vad det blir. Jag vill ju plugga kinesiska, men jag tror inte jag kommer kunna ge det 100%. o då skiter jag hellre i det. Vill inte göra ngt halvdant igen, som med Säby.
Nu ska jag istället köpa ett gymkort. Träna de dagarna i veckan jag igentligen skulle pluggat. Ta hand om mig själv helt enkelt.. kropp o själ, det är ju bra för min nacke oxå.
Som mamma sa; jag ska bara må bra o tare lugnt när jag är här. jag vill inte ha det här som en stressig period i mitt liv.. det här ska vara som mitt sabbats år.

o gymkortet ja troligen kommer köpa är de på de där väldigt fräscha stället högst upp i ett shoppingcenter. (men har inte kollat de här i närheten än) Ett gymkort för 1000RMB gäller för ett halvår. Då ingår hela gymmet, alla pass i tex, Belly dance, Yoga, Pilates, Latino, Arobics, Stepup, exotic dance o massa annat som ja inte vet va de är. Sen ingår ett antal gånger i solariet oxå:D (trodde faktiskt inte att dom hade sånt här, eftersom kineser hellre vill vara vita än bruna, de flesta av dom iaf)o så fanns det tillgång till bastu. ngt mer vare men kommer inte ihåg, eller jag förstogd inte vad han sa^^ Så fanns det pool där oxå, men då fick man betala extra.

Snälla, säg att det här låter bra!? jag behöver flera som håller med mig nu!!!! :P


Kommentarer
Postat av: Tobbe

Det låter bra! hälsa gustaf

2009-10-15 @ 18:06:11
Postat av: jenny

Du skall alltid göra det som är bäst för DIG! och ingen annan, your life!

2009-10-15 @ 23:37:27
Postat av: Hedda

jag vet, o jag tror jag har gjort det bästa! men jag tänker ju alltid för mkt, beslutsångest!

men nu när stressen o ångesten är borta så har jag faktiskt kunnat plugga lite redan :P

2009-10-16 @ 08:57:08
URL: http://heddaaa.blogg.se/
Postat av: Emmi

Det kommer bli jättebra hjärtat.

Och du låter ju glad och positiv när du skriver inlägget så kör på på det du vill göra :) <3

2009-10-16 @ 09:23:55
URL: http://eemmiii.blogg.se/
Postat av: jenny

Toppen bruden!

Nu är det bara du som skall styra dina vägar ;)!

2009-10-16 @ 10:49:24
Postat av: Paulina

Du ska alltid göra det du känner är bäst =) Jag tror du har valt rätt =) Hoppas du har det bra!

2009-10-16 @ 12:09:49
URL: http://paulinaotsjo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0