22:18 Känner att jag har ju inte shoppat så mkt som jag borde, så nu sätter jag igång! ;)

Jag som trodde jag skulle suttit i skolbänken idag, men icke. Gjorde samma tabbe som morbror min; ställde mobilen på tiden då vi skulle gå upp, men glömde att ställa om klockan till kina tid, så den var fortfarande samma tid från Thailand. Så vaknade alltså en timme för sent. o för mig var det en kvart efter jag skulle gått till skolan.. Fick ganska panik såklart men tänkte att då kan jag komma lagom till efter rasten. Hatar att gå in när lektionen är igång. Det är många som gör så här faktiskt..

 


Och eftersom ingen taxi ville köra mig (ingen va ledig) o ja hade inte ork att vänta så tog jag en promenad till tunnelbanan. Hade mina skor från H&M som jag inte användt mkt alls, så det resulterade i att jag har världens blåsor på fötterna nu. Iaf så väl på tunnelbanan märkte jag att.... min väska var ganska tom. Jag hade glömt skolböckerna! ÅHH, vilket flyt man kan ha!? jag som verkligen kände att jag faktiskt ville dit nu, jag behövde de. Men nej, irriterad som jag blev så skippade jag det. Lixom, komma 2 timmar för sent o sen inte äns ha med sig böckerna? utan böckerna kommar jag vara ännu mer lost än vad jag redan skulle vart med böckerna.
Så blev shopping för min del! :D Åkte sedan hem o åt lunch vid ett, då Henke ringde, o han va ledig hela dagen så vi kunde ses redan då. Så  efter 30 minuter hemma så tog jag en taxi o åkte iväg igen..

Vi kollade två gym. Första var man tvungen att köpa Års kort för 1800kr på; nejtack, kommer ju inte var där i ett år så.. Sista va väldigt fräscht o bra.. men dyrt! Låg högst upp i ett shoppingcenter, vettesjutton hur många våningar de va, men många var det! o när man kom upp med rulltrappan dit så va hela våningen full med träningsmaskiner, så det var lixom itne att gå in i ngn lokal elelr så, utan man kom dit direkt^^
men får se... men jag vill ju verkligen! :( sen efter det så tog det ett tag tills vi lyckades hitta till skomakarn. Han skulle ju hämta sina skor. riktigt snygga var dom, brunt läder. Satt ner i 5 minuter o kollade igenom några pärmar med damskor. måste fundera lite innan jag gör ngt där. Sen så blev det ännu lite shopping. vi åkte till ett shoppingcenter o kollade lite. Han hittade två coola slipsar o ja kom hem med ett halsband. Kände mig tvungen att köpa ngt mer, hihi!:)
Sen sa vi hejdå runt halvsju... o jag kom hem strax innan halv åtta. Första gången jag har gjort byten i tunnelbanan nu, o de gick bra!:P Men när ja skulle ta taxin hem så var det såå lång kö så åkte jag med en av moppe killarna som står där. jag ville bara hem o äta o lägga mig i soffan nu, min kropp var utsliten! kostar ungefär2-3 kr mindre oxå än taxi, så de va bra de;) men svinigt kallt!


Vet ni hur skönt det är att sitta/ligga ner nu.. ååhhh... gått hela dagen! o inte äns en sketen sittplats på tunnelbanan kunde man få heller! Ni ska se hur kineserna är, dom armbågar sig fram o springer på tunnelbanan o knuffar undan alla i deras väg för att få en sittplats. sjukt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0