20:59 Hemma i Shanghai nu!

Nu är vi hemma i Shanghai igen!
Det tog en jävla tidkan jag säga.. Tog över en timme o 30 min typ från att vi landat till taxin. Sen så ja, det är ju Kina. Jag har hört att Bangkok har världens jävligaste trafik. Men vad har då Kina? Ja Bangkok, det tog timmar om du skulle ta taxin till ett ställe som du skulle kunan gå till på en halvtimme. Det stogd still. Men här, det är en himla massa bilar o köer men det går ändå lite fortare. Varför? De taxi bilarna ja åkte me i Bangkok stogd stnäll kvar i kön o väntade.. Gör dom så i Kina? NEJ. Man får vara glad om man kommer fram i liv, eller inte drabbats av vipplers när man kommit fram dit man ska.
Här sicksackar man fram o tillbaka, är det ett litet mellan rum mellan tvp bilar så klart man ska fram där, dom följer inte riktrigt några filer o tränger sig. Men har man brottom så känns det faktiskt bra med en sån chaufför (har åkt med två st som Inte varit så, o då blev jag nästan irriterad på att det gick så långsamt)

Tex; En morgon när jag var på väg till skolan. Jag tar taxi utanför oss, 5-10 min till tunnelbanan, o den tar ca 30 minuter. Men grejen e att man kan ju aldrig vara säker på att det komemr en ledig taxi eftersom man inte beställer, utan bara tar en på gatan. Så morgonorna brukar kännas lite stressade när man stått där en kvart o ingen taxi är ledig. DÅ vill man ha en äkta Kina chaffuör. o det har jag oftast fått.
Det var stillastående kö en morgon, åt det håller jag skulle, men i motsatta filen var det tomt. Tror ni inte att vi åkte förbi hela kön. Lätt som en plätt!haha


Har precis ätit en good kinesisk middag iaf. Känns skönt att vara hemma. Men mormor har brutit armen:/ hon halkade i duschen. Så nu blir det troligen ganska mkt mer jobb för mig. Mormor o jag har förut delat ganska mkt på att ta hand om F. 
Felicia har blivit ganska mkt livligare, starkare och envisare nu! Hon har temperament den tjejen kan jag säga. Så fort hon itne får som hon vill börjar hon skrika.
Men aa, jag som trodde att jag skulle få tid till att åka till  IKEA imrogon eftersom mormor hade längtat så mkt efter sin lilla skatt. Får se hur d blir me de då.
Kom på att jag har ganska mkt saker jag skulle göra...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0