13:48 äta hela dagen...


Titta va duktig jag är, har suttit o pluggat lite kinatecken nu. Felicia sover. Känns som att det är lite lättare att lära sig på ngt sätt med tecknena. Det är ju utalen som kronglar till det.
Janes bror kom hit idag o kom nyss upp till andra våningen där ja ligger i soffan me kinesiskan. Dom har inte vetat vad jag heter förrens festen för Jane i lördags. Då fick dom höra mitt Kinesiska namn Kelisidina/Nana. Var ingen ide att försöka med Hedvig. Så han pratade med mig idag för första gången: "Nana,*gör tecken för äta* crab?"
Nu har jag förstått att jag var lite oartig när jag tackade nej för Gurra sa precis att han hade köpt för att bjuda oss, kostar ca 150kr styck. oops, men jag är faktsitk jätte mätt. Men ska nog ner o ta en snart iaf. vill ju inte vara otrevlig.. Det är inte riktigt sådana som vi äter utan dom här e mindre. så det ska nog gå!
och ja, det är mormor som har kokat dom, ni vet man köper ju levande...


Kommentarer
Postat av: tobbe

Du skulle ju sluta plugga?

2009-10-30 @ 14:54:51
Postat av: Tova

Haha, jag tycker också det är uttalet som är svårast :)

Skulle vara grymt att få åka till Kina nån gång och lära sig språket på riktigt!

Jag har bara varit i Hong Kong, men där pratar de ju kantonesiska :) (resan var självklart underbar i vilket fall!)

2009-10-31 @ 18:05:38
URL: http://www.metrobloggen.se/trasslet

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0