12:23 jag vill slänga iväg alla mina planer o bara leva i ovishet.

Vad sugen jag blev på.. Framtiden. Som en blixt från klar himmel kom det bara. Jag har ändå tyckt det varit lite skönt att veta vad jag har framför nu, iaf några månader. Men nu känns det som om att jag bara vill strunt i Kina efter Nyår. Bo kvar hemma om jag inte skaffar ngt eget då, försöka fixa jobb o börja de nya livet på riktigt. (Känns itne som om jag gjort det än eftersom jag är här i Shanghai, visst jag vet aldrig säkert hur länge jag stannar här men jag tror iaf att jag kommer bo i Svergie största delen av mitt liv! Men det känns som o matt ja, nu har jag ett nytt livo  gör nya val, men sen blir det ännu ett nytt när jag bor i svergie. Jag komemr ju antagligen leva helt annorlunda.) 
Lixom, vad som helst kan hända. Du vet inte vad du får för jobb, du vet inte vart du kommer få din första lägenhet, du vet inte vilka nya människor du kommer träffa.. Allt sånt. Men allting för dig frammåt till dit liv du kommer leva i framtiden, om ett antal år. Då du kanske förmodligen har fast jobb o stadigt sällskap? Jag vill bara ha inga planer alls o bara leva.

Men igentligen så är ju då Shanghai nog det bästa stället, om jag vill leva så. Känns som om att man har mkt mer möjligheter här. Även fast ja känner att ja kommit in i en vardag här nu så händer det ändå överraskande grejer, träffar nya kontakter som man inte kunde tänka sig, ja, du vet aldrig vad som komma skall. Precis så jag vill ha det. En utekväll mitt i veckan, ut o äta med vänner en tisdag..
Men det känns ändå som om jag har för mkt bestämt o planerat nu för att jag ska kunna känna av det. Jag vill inte veta vad som händer nästa år....


Kommentarer
Postat av: Emmi

Gud vad härligt det låter!

Tänk på vilka möjligheter du har, Kina är verkligen nåt som inte alla kan få.

Å andra sidan, om du skulle testa på Sverige och det går åt helvete kan du väl alltid åka tillbaka?



Följ ditt hjärta ! <3

2009-10-19 @ 08:48:44
URL: http://eemmiii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0