18:27 Dagens goda gärning.

Idag tog jag en prommenad både till o hem från carrefour/köpcentrumet.
Skippade lunchen eftersom jag tänkte testa lite av den kinesiska sakerna som man kan köpa i alla de gatukök man går förbi. Hittade inte det som jag igentligen ville ha men köpte ett slags bröd. riktigt gott var det! men nej jag vill itne veta hur många liter olja det var dränkt i.
Gick förbi en av alla tiggarna som finns här. Gav henne mina sista brödskivor och min halva juice jag hade kvar. Okej, ja hon fick mina rester men jag tyckte jag var snäll ändå!

Man kanske ska börja göra en god gärning för ngn varje dag?

Tex när vi var i Thailand, ofta på tunnebanan så ställde sig folk upp för att erbjuda en sittplats åt en. Vet ni varför? De är buddister. Då ska man göra 10 goda gärningar varje dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0