11:08 tisdag morgon.

Jag vaknade 2minuter innan alarmet skulle ringa. ÅH, skönt att kunna stänga av det så man slipper höra den där alarm signalen. Igentligen är det ju en låt jag tycker om, men när den signalerar att jag måste gå upp, då är den inte lika omtyckt längre...
Går in i badrummet o gör mig iordning innan jag går ner o fyller upp en skål med flingor, havregryn, russin o mjölk. Redan kvällen innan längtar jag efter den frukosten. Sätter mig i lugn o ro o äter, Bara städerskan som är här nu, men snart borde Jane o Felicia komma ner, om närmare 10minuter.
När jag är klar tar jag min skål o går in i köket igen, ser blod droppar på golvet. Jaha, nu har Beibei börjat löpa. Ser sedan Lucky slicka upp en del av de små röda prickarna. emilemilemil....
Hans nybakta bröd, eller från igår, står på bänken. Jag bara måste smaka ju? Skär den tunnaste skivan jag kan o tar fram smör o ost.
Tar en tugga, mm riktigt gott.
Hör Jane komma ner för trappan med en skrikande Felicia. Nej, snälla låt henne bli på bra humör. Stannar i köket och äter upp min macka, Felicia fortsätter skrika. Tittar på klockan som sitter över dörren till skafferiet. Klockan är tio, nu är det meningen att jag ska börja jobba o ta hand om F.
Tar en klunk av mitt vatten glas o går sedan ut i vardagsrummet för att avlassta Jane från denna skrikande unge. suck. Hon är underbar när hon är glad men annars.. så sugen hon energin ur än.
AI:en, städerskan håller i henne nu och hennes tårar strömmar ner för kinden. "Hej Felicia!" Hon ser mig, sträcker armarna mot mig o lyser upp som en sol!


Kommentarer
Postat av: Martinis

Klart man blir glad av att se dig Heddplutt, det verkar gå så bra för dig, och det gläder mig. Ska bli så roligt när du kommer hem, reunion <3

i love you dear.

2009-11-05 @ 17:13:38
Postat av: hedda

saknar er oxå som tusan!<3



ni borde verkligen komma hit tycker jaaag, i vår?!?!?!? ni får ju bo i mitt rum:)

2009-11-06 @ 02:15:09
URL: http://heddaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0