vad ska man göra för att bli rik?

Lorentz vill bli rik. Vem vill inte det igentligen? eller tänkt tanken nångång. Det är iaf hans mål. Han ska bli rik.
Han rabblade upp några allternativ för mig hur han skulle bli rik.. Jag trodde han skulle börja prata om att spara hela lönen varje månad i några år, eller ngt liknande. Men istället kom han med andra förslag..
  • Råna en bank. 
  • Bli en känd försvarsadvokat och ta imot massa mutor..
  • Vinna på lotto.
  • Starta eget företag och bli stor utomlands.
  • Aktier.
Vi båda kom fram till att dom två första var för riskabla. Och då blir han rik på samhällets bekostnad, inte schyst. Om han startar eget så tycker jag synd om Mickan som aldrig kommer få ha honom hemma, + att om dom flyttar utomlands så kommer jag sakna dom alldeles för mkt, om det inte blir kina;) Aktier kan oxå vara svårt.. Dom kan ju gå ner i värde och då förlorar man allt. Ska du satsa på lotto istället?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0