liftar-frågan.

Vi som går på Säby vet hur irriterande det är när man liftar och bilarna inte stannar! Ibland kan det komma en del fula ord när det är som värst och man verkligen vill ha skjuts.. Ute på "landet" tycker jag att det ät helt okej att lifta, Man pallar inte alltid gå 6km för att komma till pendeln ju. Men det är inget jag brukar göra i stan. Hänt en gång kanske, men en vanlig person bil, inte taxi.
Idag när jag stogd och väntade på bussen i tullinge så saktar det in en bil vid busshålls platsen där jag stogd utan några andra. Jag hade INTE gjort ngt tecken på att jag ville lifta men han frågade om ja ville ha skjuts ändå. Vet inte vad han hade för avsikt men jag tror gott om människor så jag blev glad ändå. Men jag tog bussen ändå.
Men sånna borde det finnas lite flera av i vårt avlånga land... Sån ska jag bli iaf när jag skaffar bil. jag ska alltid ta upp folk som liftar!, nästan iaf ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0