solna tingsrätt idag

Jag är jäkligt trött. inte så trött så jag ska sova, lr skulle säkert slockna efter ett tag om jag la mig. mne väldigt seg o huvudvärk.

Idag var vi iaf på solna Tingsrätt för att se en rättegång, och precis som vår lärar sa så kan man inte vara säker på ngt när man ska dit. antingen kan dom bli inställda elelr försenade några timmar.. och så kan det vara vadsom helst det handlar om.och som sagt så det klockan nio vi först skulle se men den var inställd sa killen i receptionen(fast den igentligen itne var det upptäckte vi sen). och det var om "grov misshandel". låter hemskt när man säger att det är roligt att se, men det är det ju, lr det är mer spännande. men så det skulle bli en klockan tio istället då fallet istället var "snatteri, stöld mm". så under tiden gick vi allihopa till solna centrum o världens gulligaste o generösa lärare bjuder alla på fika för sina egna pengar!

Sedan knatade vi tillbaka iaf och så fick vi komma in i rättsalen(lr va de heter?) och visst, lite folk var det ju där. men varken, vittne, målsägare eller tilltalad var där. bara åklagaren och dommaren o de andra. och efter fem minuter fick vi gå ut igen eftersom ingen av personerna kom så då blev de inställdt. o vi fick vänta en halvtimme till...... och då var fallet "körning mot rödljus".  HAHA fatta, från grovmisshandel till körning mot rött ljus! så, visst var det intressant o få titta på, men det hade vart ännu mer intressantare om vi hade fått gå på den första.
Sen blev det donken lunch för hela gänget o sedan skilldes vi åt. Jag, Madde o emma åkta mot sumpan då dom tog pendeln men jag örjade gå runt o leta efter lite roliga affärer att lämna mitt cv till. tror jag lämnade 3-4stycken iaf. och det känndes väldigt bra. frågade på flera ställen med dom hade så fullt att dom inte äns var intresserade av cv:T. men får hoppas att någon av de ringer, annars har jag några fler ideer, tänkte ju dra in till stan oxå o kolla läget.

Nu ska jag nog lägga mig i soffan innan jag bryter ihop, har ont i huvudet o nacken , o jätte seg, ska knapra lite på naturgodiset jag köpte på vägen hem..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0