gårdagens recention?

Dagen tillbringade jag me syster o Johan(gamla danspartnern) på kulturamas öppna hus. Eftersom båda jag o syster är väldigt intresserade av musikal o dans. Det finns massa vuxenutbildningar man kan gå där o så.. o olika kurser. FÖr mig blev det inget den här terminen, för den kursen som blev aktuell nu var lördagar. och jag känner inte för att ha varje lördag min sista termin på gymnasiet vara tvugen o gå på musikalträning, även fast det nog är skitkul. För mickan o johan därimot blev det  en anmälan till den kursen.
men nej jag tänker ge mer tid åt festandet det här terminen;) får se hur det blir efter sommarn eller nästa år. för skulle väldigt gärna göra ngt inom dansen. Innan vi åkte därifrån så fick vi se en föreställning oxå:)
Åkte hem i lite smått panik att inte hinne me den pendeln jag ville, men blev lite omplanering så vi träffades inne i stan vid 20:15. inte min ide! men det blev en stadsvandring innan vi kom in på ett lite mer dragigare HarryBJames än vad det var innan. Tog några cider, men eftersom sittplaserna inte var inom synhåll o musiken inte var helt min smak så tröttnade Vi några stycken, så vi lämnade rockmänniskorna;) Att stå helt still med en cider i handen till skrikande musik var itne det jag ville ha ut av kvällen. Jag, madde o emmi o hennes folk drog till högdalen o dansade den tiden av natten som va kvar! Musiken var lite mer soft där kan man väl säga..

Under resan dit förvandlades söta katt sabina till en läskig sak, en öldrickande emmi till kaffepimplare, en hungrig mage till lite mätt iaf;)
Dansen drog igång direkt.. Men så här mkt folk har det aldrig vart när jag vart där tidigare. och dubbelt så många killar som tjejer kom vi fram till? o snacka o mdet märktes så fort man gick upp på dansgolvet. Fattar itne hur killar kan vara så jäkla tröga i huvudet. Att man ska behöva slå till dom innan dom ska fatta?stackars Madde! men coola kvinnan Sofi klarade av det med ett riktigt skrik! Inge kul när man måste stå o dansa med blicken ner i golvet för såfort man får en sekunds ögonkontakt med nån så var han framför lr bakom än. om man iten spände ögonen i några av killarna vi var där med. jag hade några "skyddsänglar" iaf. haha
Blev födelsedags sång, gullig avundsjuka, och ett jävla väntande på tuben! jag som tyckte jag var så duktig o gå tidigare. iförsej, en kvart innan dom stängde..? ^^ Kändes lite bättre att jag fick sällskap en bit med födelsedagsbarnet o några till som tyckte dom var roliga. (lite kul var det..) men så jag slapp somna på tunnelbanan, så de kändes bra.
Skippade donken så var hemma strax efter 4 iaf.
 
O nu sitter jag här! och äter sockerkaka med ett glas vatten till frukost.
och tänkte precis ladda över lite mer bilder från ameran, men så kom jag på, jag hade ju itne me kameran. men bilder kasnke finns hos emmi en hon lägger upp, en del mindre finna har jag för mig, men de hoppas jag inte kommer upp (a)
Hej så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0