Deppresion? BRY DIG

Har du varit det, depprimerad? inte? då ska du inte komma med några "så är det/så är det inte". Om du inte själv har vart det eller haft någon nära annhörig som vart i den situationen så kan du ju inte veta speciellt mkt om hur det är, eller?
Alla tycker o tänker så himla mkt. Jag tror itne själv att man säger att man är depprimerad bara för skojs skull, för jag förstår itne det roliga? Det är inte en rolig situation. jag vet fakitskt.
Alla är olika och olika starka. drabbas man av en depprison så reagerar ju alla människor olika. Jag är säker på att Det är många som lägger sig ner i sängen direkt o inte orkar försöka gör någon ting, många kasnek kämpar o försöker fast gnistan itne finns kvar.  Vissa berättar hur dom mår, andra inte. Vissa söker vård och hjälp själva, vissa förnekar det.

Alla har nog varit depprimerade, mer eller mindre i olika grad. Men jag förstår inte dagen samhälle, eller dagens människor/ungdommar? När någon säger att han/hon mår dåligt, hur kan man tro ngt annat igentligen än jsut det personen sa? varför inte lita på personen. Man säger itne att man mår dåligt psykiskt om allt är helt okej. Det kan väl hända att nån gör det som vill ha uppmärksamhet. men då är det ju fortfarande ngt som itne stämmer helt. då mår ju itne personen helt bra, då behöver den här människan människor som hjälper till. varför itne bara visa lite omtanke om personen då? istället för att misstro o tycka o tänka en massa till andra. För jag vet att det är så idag. om man säger att man mår dåligt men kasnek itne har visat det. så folk försvinner, folk bryr sig inte, folk tror itne på dig. Tror ni saker o ting blir bättre då? de tror inte jag..
Om man inte har vart där så vet man itne hur det är. säg inget annat.

Kommentarer
Postat av: Emmi

Jag har levt med en deprimerad mamma i sex år..

Hon försöker och vill ta sig tillbaka.

Hon mår bra nu, och äter inte medeciner längre, men hon kommer aldrig funka i dagens samhälle igen pga att hon varit deppig. För har man varit sjuk så länge så är det saker som ändras. Hon kan inte få jobb.

Vem vill ta emot en som kanske får ett återfall, och inte dyker upp? Och hon får inga pengar..

Hon kan inte jobba för att hon anses vara för sjuk, men hon får inga bidrag för att hon anses vara för frisk..

Hur ska hon då någonsin lyckas bli happy på riktigt igen.. Idioti!

Och jag vet va du menar :)

2009-02-06 @ 16:59:05
URL: http://eemmiii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0