argumentation

Idag på svenskan så kom vi igång med en väldigt hetsig duskution. synd att det inte var på samhälls lektionen, då hade våran lärare blivit glad:P
Iaf så kom vi in på prostitution bla. vad som är lagligt, om vad som vi tycker är okej. Och om varför det inte är olagligt att vara prostituerad men olagligt att köpa sex. alltså uttnytja de prostituerades tjänster.
Enligt mig själv så tycker jag att prostitution itne borde finnas, jag tycker det är hemskt. visst så finns det ju dom som prostituerar sig frivilligt för att dom bla behöver pengar och det här är ända utvägen, och det faktsitk hjälper dom. Men många tvingas oxå in i det. Men ska det vara eller inte vara lagligt?
Och jag blev chokad när jag hör folk säga att "det är klart det ska vara lagligt, det är ju ett arbete". Vafan, ETT ARBETE!?

blev en riktig het debatt där i klassrummet kan jag säga. När jag var tyst så satt jag mest o skrattade åt folk. Vissa typ skrek?

Tex. Om en minderåring köper cigaretter. vems fel blir det då i slutändan? Jo det blir ju han som sålt det som blir straffad. Det är inte helt okej från mi nsida att det bara är att bara han som ska få ta skiten för det. Men tex ska man ändra lagarna  bara för att vissa människor gör fel eller inte orkar följa lagarna, för att alla är mänskliga så att man kan göra ett sådant misstag när man tex är för stressen? det är ju sjukt.

Kommentarer
Postat av: Emmi

Hihi ja, nu ligger jag i sängen...

Allt är jätteskönt :D

Jo, nu bor jag heeeelt själv!

Händer i helgen då?

2009-02-12 @ 21:03:25
URL: http://eemmiii.blogg.se/
Postat av: Emmi

Okej, vad tråkigt då :(

Det blir nog bara vara hemma för mig oxå, ska till Ikea en sväng imorgon tror jag, men annars är det hemmamys :)

2009-02-13 @ 07:14:28
URL: http://eemmiii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0