01:12 Jul i Shanghai!

Hade en himla mysig dag idag! Fan bara att jag inte fotade julmarknaden vi var på! Var precis som det ska vara, små träbodar i rader som skapar små gångar, granris och pyntning! så underbart! Fast det ar ju lite annorlunda grejer än hemma i sverige. Men glögg fanns oxå så klart. Vi tyckte om muggarna så vi behöll dom, man måste ju ha lite minnen lrhur?
Jag är van att man drick glögg i småkoppar. Men här dricker vi fulla koppar. Men jag va glad ändå, glögg skulle jag kunna dricka flera flaskor av! Gick runt ett tag och jag köpte iaf en liten julgrej, o sedan ett kort. Sedan gick vi till Starbucks, Pierre tog en espresso och jag en  choklad. Första gången jag druckigt det på starbucks! Har alltid blivit en juice innan.. Satt i några timmar o pratade o bestämmde oss sen för att gå på bio. 2012 blev det, bra film ju! O bio snacks skulle det bli; rosa, vita och bruna popcorn! haha det är ju olika smaker;D sött var det kan jag lova....
Stället där shoppingcentret där bion var var helt sjukt mysig. När vi kom in på den lilla shoppinggatan så var det lixom wow. Det var mörkt, alla träden lös med belysning och det var julpynt och figurer överallt! Alla resturanger hade uteserveringar som var fulla med folk, personalen på de flesta ställena hade tomteluvor, julgranar stogd lite här o var.. Närstan bättre än i Sverige asså! Dit ska vi absolut gå igen har vi sagt, kansek redan imorgon?
Innan vi gick hem gick vi in på en sushi bar ett tag. Middag klockan tio är inte alltid fel.

Skilldes åt vid halv tolv o tog en taxi åt varsitt håll. När jag kom hem så var det några gäster kvar från Felicias kalas(vuxna) och juulmusiken var igång. Och tårta fanns det kvar som jag har mummsat lite på:D Gurra ligger däckad uppe på rummet o Nina servar honom med vatten haha. Jag ska antingen se en film snart lr ligga o smsa lite.
Nej , jsut nu längtar jag inte hem till sverige:)


Kommentarer
Postat av: Emmi

Vad SÖT han va! :D

2009-12-06 @ 11:30:59
URL: http://eemmiii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0