00:24 Har fått nog av kineser nu!

Sa jag igår att jag skulle hämta klänningarna idag? Ja de gjorde jag. Trodde jag att jag skulle få göra det? Ja de gjorde jag. Jane ringde tillochmed o kollade innan jag åkte iväg. Så en glad Hedda åkte iväg o såg framimot med att komma hem med dom.
När jag kom dit visste jag inte om jag skulle skratta eller gråta. Orkade nästan inte bry mig, blev bara så hiiimla trött på allt!
Klänning nummer 1 har svart paljett tyg på överdelen och "sebratyg" på nederdelen. Ränderna ville jag ha neråt, precis som på bilden i tidningen vi hittade. sedan skulle oxå axelbanden göras annorlunda än i tidningen.
Tror ni ngt av det stämde in? FET NEJ! Axelbanden var som i tidningen och ränderna gick vågrätt, inte lodrätt som jag sagt till om och som bilden var.

Klänning nr 2 är en kopia av en klänning som jag redan har. Men jag ville att dom skulle göra den lite annorlunda i ryggen bara. Tror ni det var annorlunda? FET NEJ! den såg exakt ut som min gamla klänning i modellen.

HAHA seriöst, hur fan lyckas man!?!?
Jag hade åkt dit själv o visste inte vad jag skulle göra... Dom satt inte äns bra heller. Fick ringa lite samtal iaf så nu ska jag dit imorgon samma tid som idag. Och då ska det vara ordnat. Annars jävlar! Börjar tröttna på sådant här riktigt ordentligt!
Ni anar inte hur skönt det ska bli att få komma till Svergie där folk förstår vad man verkligen säger!! Knappt kineserna förstår ju varandra! (Nina var med mig när jag beställde klänningarna o dom fatta ju inte äns då)

Så det här förstör lite av mina planer för morgondagen, o jag känner mig lite stressad nu med saker jag vill göra. + att det blir tredje dagen i rad som jag får åka dit, o de kostar pengar faktiskt.. Ingen big deal, det är itne så mkt men ändå. Hade ju kunnat göra en hel del annat oxå under den tiden.

bilder utanför skräddaren. tjingtjongarna står mitt i gatan med sina små gatukök.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0