03:05 djurplågeri?

Börjar bli lite segt, sitter här o mumsar i mig nudlarna vi köpte ute på gatan.. Fyllkäk kallas det i kina? Har haft en kul kväll men blev lite segt, har hållit igång hela dagen! Tänkte fakitskt lägga mig så lägger in bilder o berättar in i detalj imorgon. hah nästan iaf.
Men det jag saknar nu är mina hundar; Har sett både bra och dåliga saker idag me tanke på djur, och det sista gjorde mig bara förbannad o ja.... jag rycktes med, men efteråt mår jag så jävla dåligt o hade bara velat slå ihjäl mannen som höll den lilla apans koppel. När vi kom ut från sista krogen vi var på så vare en kille där. Varje gång han ryckte i kopplet så skulle apan göra en volt. o det gjorde den. men den gick hela tiden och höll med ena handen i kopplet så att det inte skulle ryckas för mkt i halsbandet antar jag.. Jag gjorde som Nina, hälsade på den o höll den i dens handen, men jag ville bara ge den kärlek o försöka visa på ngt sätt att det finns snälla människor! sån jäkla söt sak, o jag förstår inte hur han kunde stå där bland allt folk o låta den göra sina konster, såg ut som om att han hade en liten piska oxå. Det värker i hjärtat. satt o tänkte på det hela vägen hem i taxin.
Men så träffade jag idag oxå, när jag satt på blue frog o väntade på dom andra, en engelsman som satt där med sin schäfer. Han kom fram o pratade innan han skulle gå. vi pratade i säkert... nära en halvtimme. Pratade om allt möjligt, mat, människor, kina, svergie och djur. (fresten så hade han vart tillsammans med en tjej som vart fröken svergie o som blivit miss ngt annat.... coolt va;) )
Jag frågade varför hans hund hade ett sånt speciellt märke runt nosen. Jag hade redan funderat på om det hade varit nån slags munkorg som gjort att han fått märket. och precis så var det. han hade tagit hunden från ett ställe i Florida. Där dom tyckte att han absolut itne fick skälla. Så han tog hand om den o nu var det världens goaste hund! Ibland blir man bara så glad av människor! Blue frog är tydligen en av de få barer man får ta med sin hund. Det är inte många ställenm som är djurvänner.. Kanske ska gå o ta en öl med Lucky då? ;)
Jag ska gå o köpa pizza på hans resturang bara för att han räddat den hunden! (fick ett visitkort)
ÅH skulle göra mkt nu för att få ha Alec o Emil här nu! :'( <3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0