00:14 Sim Sum

Vet ni hur dom tvättar håret på kinesiska frisör salonger? Man får sitta på sin plats, dom kommer med lite schampo i handen o börjar massera in det mitt på huvudet, så har dom en liten flaska med vatten antar jag att det var och häller på några droppar ibland, sedan när dom schamponerat hela håret och efter minuter av huvudmassage så får dom gå o tvätta ur det. Vet inte, men jag tyckte det såg lite roligt ut när dom började schamponera... men jag är ju svensk. Och majoritetan av frisörerna var killar. Duktiga var dom iaf! resultaten blev bra.

Efter frisören så åkte vi o träffade en tjej, som idag var sin andra dag i shanghai. Svenska tjej som kommit hit för att studera. Gurra fick som uppgift att introducera henne med lite tips och liknande. Så vi åkte till Captains där hon bodde, tog några öl i baren o åkte sen vidare till en Sim-sum resturang o åt middag. All mat är väldigt söt altså. Hennes nyfunna vän, en tjej från London kom oxå med. Trevliga var dom o de va kul att höra på hennes dialekt:P
Blev tidig hemgång, kusin börjar bli sjuk, hostar o har sig! så vi tog en prommenad innan vi hoppade in i en taxi hem. Gick längst en shopping gata o det kändes verkligen som att jag var utomlands. varmt i luften o bara massa affärer man vill springa in i! Men snart så;D Nina o jag har bestämt att vi ska ses nån dag nästa vecka o spendera pengar!
Tänkte troligen ta en dag själv inne i stan imorgon, får se till att ha me lite pengar då oxå. Fresten så har jag betalat skolan idag oxå! ändrade från plugg kl 9-12/ 5dagar i veckan till 3dagar i veckan. Vill ju faktiskt hinna med att jobba som barnflicka på riktigt oxå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0