konkurrens i hallonbusken!

Alec tvärnitade när han sprang förbi hallon busken när vi kommit hem från sjön.
Jag tänkte att jag joinar honom för hallon var precis min tanke oxå.
Man får vara snabb, om man vill ha dom där stora fina hallonen som råkar sitta i lagom höjd för honom. Det hände många gånger att jag sagt "men ååh, den där ville jag ha ju!" när Alec var före med nosen. haha det känns lite kul att stå där o tävla med honom om hallonen. Även fast vår buske är några meter lång så hamnar vi oftast på samma ställe.
Efter ett tag kom en nyvaken Emil ut och ville oxå ha. Där står vi tre och mummsar i oss. Sen när jag tittade ner på Emil så stogd han med dom där äkta hundögonen riktade mot mig och viftade på svansen.. han hittade inga fler hallon, så jag fick hjälpa honom..;) sen kunde han börja plockandet igen.

Det ända fuskiga att stå där med dom är att dom tar först alla hallonen som sitter längst ut och SEN börjar dom gå in i busken. Jag vågar ju bara stå där längst ut, never att jag tränger mig in där bland alla småkryp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0