00:08 Vet du vem du igentligen är?

Ganska nyligen hemkommen från en väldigt god middag! Eftersom Jane ska iväg och inte kommer kunna äta middag med Gustaf ngt innan han åker så tog vi en liten hejdå middag hela familjen + mormor och gick på en japansk resturang. Tapanyaki. Tog itne med kameran men ni ska få se nån dag.. det är så att man sitter alla runt själva stekplattan där kockan står o gör maten framför alla, och jävlar vad snittsig han är. Kanske det som är grejen. Fick min älskade sushi bla.  Äta o dricka hur mkt man ville för en summa, o självklart blev det väldigt mkt rätter som kom in, och allt avslutades med den kinesiska självklara efterätten= stekt banan med glass! 
Drack oxå zaké för, jag tror, första gången i mitt liv. Ni vet, populärt i japan...? Mycket godare än vad jag trodde!

Pratade om massor.. och bla vad jag ska göra här, eller hur jag ska leva, tänka och göra själv. Jag ska göra som jag vill. Självklart ska jag sköta mig o inte börja knarka o bli helt cp. Som sagt, jag ska ju faktiskt jobba, och plugga. Bara jag sköter det så får jag leva mitt liv som jag vill utöver det.
Det känns så skönt att dom säger det , jag är ingen liten unge längre.. Jag bor inte hemma med mamma o pappa som säger vad jag ska göra. Även fast jag fortfarande bor med folk inom min familj, släkten.
Okej, jag tycker inte att jag har varit den där ängeln som lyssnar på vartända ord mina föräldrar sagt, jag gör mest det jag själv vill..(faktiskt) (fresten, tonåring kanske det kallas)även fast jag dom senaste åren kommit dom närmare och låtit dom vara mer närvarande. jag har delat med mig mer av mig själv. För jag vill ha en bra mor o dotter / dotter o far relation till dom, på riktigt...Jag vill att dom ska veta vem jag är, hela jag. Även den tjejen som är ute på kvällarna o lever livet, o kansek göra osmarta val ibland, men som alla andra oxå gör.
Men jag tänker inte spåra ur bara för att jag bor här nu.. Men det är skönt, bara att veta det. Jag väljer vad jag ska göra, jag väljer över Mitt liv. jag är en egen individ..

Godnatt.


Kommentarer
Postat av: Emmii

"Jag väljer vad jag ska göra, jag väljer över Mitt liv. jag är en egen individ.."



<3

2009-08-26 @ 20:48:07
URL: http://eemmiii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0