panik i vardagen.

jag blev glad när jag kom på tanken att ja jag har ju faktiskt. Sen tittar jag på skrivbordet framför mig, BARA papper och pennor. Vart är den!? börjar snurra runt på stolen o ser mig omkring i rummet, ingen i sängen, ingen på nattduksbordet och inte i soffan. Inte heller i papperskorgen.. Jag går ut i vardagsrumemt för att se efter, ingenting där heller! inte ett spår.. Jag börjar få smått panik o bli orolig. Vart fan är den!? Sätter mig vid skrivbordet igen o börjar slå lätt på allt som ligger där. Försöker tänka klart...vem har vart i mitt rum sen igår kväll?  Mickan? nej faktiskt itne..Lorentz!?JA, Kan det vara han!? Fast han gick iförsej o la sig innan mig.. o sen har han inte vart i mitt rum. Vafaaaan! vart är den!? det är MIN! börjar igen att undersöka skrivbordet o lyfta på alla 1000 pappren o böcker som ligger huller om buller. Tar några sekunder för att tänka igen. Fokuserar på det ställe på skrivbordet den var sist. Lyfter på boken som ligger just där, och DÄR ligger den, min, bara min chokladkaka!

Nu är iaf mamma pappa o syster nere vid vattnet o fotar Alec som ligger bland blåa blommor. Var alldeles för trött för att hänga med. spelar ingen roll nu. jag har min choklad. (om jag ska vara helt ärlig, så finns det oxå chips i köket och fanta i kylen...)

chillerill..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0