Om, eller om jag lever bondeliv!?

yeees, och jag älskar det! :D eller de mesta delarna.
Trivs super bra o alla människorna är jätte snälla. Fast just idag så var det itne så himal kul på förmiddagen, då var det ganska kaos o de kom massa barn o var väldigt stressigt. o de märker man på personalen. fick ltie småpikar o dom sa att jag måste ju mocka! när jag redan hade det o lite grejjer. o vi hade sopat gången men såklart de blir skitigt igen när man ska tömma ut boxarna. o de fick vi skit för, menmen. Har iaf fått en praktikant kamrat som kommer jobba 2veckor nu, fram till kl12. Ni som går på säby vet, hon som som slutade o satt i rullstol? :P Fick iaf bärhjälp haha. kunde köra en gång till hästhagen med vatten istället för att gå massa gånger.
När jag menar äkta bondeliv så tänker jag på hur skitig man är.. tex igår. det sista vi gjorde innan lunchen var att ta in kossorna med deras kalvar. o jag fick ta ena kalven. då ska man putta dom i rumpan så att dom går frammåt, ibland vägrar dom gå så då får men verkligen trycka på. blev väldigt äcklig om händerna då.. och när vi kom till stallet så var vattenkranen cp, den gick itne att stänga av o vattnet bara sprutade så en kille kom, o stängde av vattnet på hela gården. tänkte inte så mkt mer på de.. Vi gick in för att äta lunch och... INGET jävla vatten att tvätta händerna i! :O jag hade haft min hand i en kalvrumpa o sen ska jag äta lunch! :| men hade inget annat val..
Och idag. Återigen kalvarna. Jag gick bakom o tröck på när dom skulle ut. det började lukta bajs och jag kollar ner... Jag har kalvbajs över hela byxorna! :| o de jag blev ltie besviken på sen var att eftersom alla var så stressade så kunde ingen hjälpa mig med det. tex vad saker fanns som jag behövde, typ handskar? Jag såg hemsk ut och stank som vet itne vad!
Jag fick ta en blöt svamp o försöka få bort det. men då det istället såg ut som om att jag hade kissat på mig o byxorna var ju helt dyngsura så det blev svin kallt:( så de blev att få jobba i jeans resten av dagen.
O som hon sedan tyckte att jag skulel ta samma kalv igen när dom skulle in. han va helt bajsig i baken och jag hade mina vanliga jeans  o vi var fler än vanligt. suck? men det gick.

Men annars har dagen var kul! Fick vara med en 4H-grupp oxå. var jätte kul, men jobbigt. Fick hjälpa till med altl o kolal så all mat blev rätt mängd. o sprigna fram o tillbaka.
drog över tiden lite.. så jag jobbade 2,5 timamr längre idag än igår. fast jag slutade bara 20min senare än vad jag skulle nu. och det känns! har hållit igång hela tiden!
Nu väntar jag på middag! är utsvulten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0