no more pejl

Idag var sista dagen vi pejlade rådjur. lite skönt är de väl, slipper man skämas när man åker runt i en bil med en stor antänn på taket^^ nejmen så farligt va de inte. har ändå vart ganska nice, åka runt i bilen, stanna lite överallt så hoppar man bak o skriver upp pulsen och vilka positioner. man får ju iaf oftast se massa djur när man är ute i skogen o åker. jag hoppas iaf att vi får syn på några rådjurskid, vi har letat hela dagen eftersom dom ska få ett halsband av oss;) med en sändare. det är ganska coolt tycker jag. kiden lägger  sig ner så still som möjligt så fort dom ser än. så om man ser en get med sin unge så rusar man bara fram, då springer ju mamman iväg men ungen slänger sig ner på marken och ligger blixtstilla.

Så får hoppas att dom visar sig imorgon lr på torsdag, för sen är ju praktiken slut:/
men imorgon ska jag iaf få se vildsvin!:D hoppas jag! eftersom jag har fått ledigt två eftermiddagar så ska ja få jobba kväll oxå. Så imorgon kväll så ska vi spana på vildsvinen som förstör den stora åkern. men innan det så ska vi grilla hemma hos Lars och kolla på "frusna män söker kärlek" haha;) och på dagen så ska vi kolla gryt. inte för att ja tror ja kommer få se några räv-bebisar eftersom dom inte vågar gå ut än:(

Torsdag blir oxå en heldag, kvällen tror ja oxå att vi skulle ut o kolla djur + fiska. då blir det baguette macka till middag vid sjön:) och under dagen så blir det ringmärkning på stararna.



Men snacka om sjukt skönt väder vi haft idag! legat och solat ute på gräsmattan, låg med hörlurarna i öronen.. jag låg ca 5meter från från en häst hage men hade inte sett hästarna på ett tag. men sen så när ja kollade upp så stog alla på rad och tittade på mig, haha såg lite roligt ut:D jag gick fram o pussade på dom o sedan blev två av dom busiga och sprang iväg. då måste ju såklart dom andra hänga på;) så jäävla söta, dom där hästarna sitter verkligen ihop, dom är alltid tillsammans, dom brukar liggar i en ring på morgonen:)
Sedan blev dt lite telefonkontakt med camilla innan jag gick upp o gjorde min hemtenta jag har i försöksdjur etik blabla. :S


CIAO

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0