"älgjakt" och fiske me korvgrillning

Idag har vart en heelskön dag!Först så åkte vi ut i skogen till skjutbanan. Lars min handledare jagar så han skulle visa mig lite grejer och så skulle jag få prova själv. de va skit kul:D
först så ställde han upp burkar på en stock ca 20 meter ifrån. då skulle ju skjuta med en 22a, det är 4de klassens amunition typ. haha ja fattade inte. men iaf, jag träfade vaarje gång, han blev lite imponerad tror jag ;) först så ramlade dom inte, men när ja gick fram och kollade så hade skotten gott igenom även fast att dom fortfarande stogd upp. sedan fick ja ställa mig lite närmre med en pistol och skjuta, lite mer skakigt var det med de gick:) haha kändes lite coolt;) att skjuta med en sån där man kör "rysk rolett" med :P
Sen fick jag iaf skjuta på älg banan, och jag träffade i mitten varje gång! ;) och då var det typ 80meter?

sedan åkte vi iväg till en sjö och fiskade regnbåge:) jag fick tvåå stycken! okej, ena nappade på hans men jag fick dra in den så igentligen så tycker jag att de va hans men han sa att jag fick upp den ändå;) så jag e nöjd, haha komma hem me två laxar, ngt annat än pappas gamla gäddor!:P sedan började det ös regna och hagla, men de gick att få upp en brasa ändå så vi kunde grilla korv: va  jätte mysigt, sedan när de blev blå himel oxå:)
På vägen hem därifrån kollade vi holkar, i en holk låg det tre döda ungar:( just den holken satt mitt ute på en åker typ o när vi va där ute kom stora mörka moln och det började hagla o ösregna igen, så vi fick springa in i bilen o sitta där o vänta tills de lugnat ner sig lite. Han satte på rix-fm och gav mig en daim, kan inte bli bättre;)


Fresten, om man sitter runt en brasa, han som får röken på sig, han är kåtast!

Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0