Galakväll i Globen

Iförrgår var jag ju på dans i globen, "dansveckan". jag hade biljett för dagen, men eftersom Lorentz jobbade där så fixade han fram biljetter till kvällen oxå:) då skulle det komma olika artister o framträda och alla finalerna skulle vara då.
När man går på danstävlingar, vilken somhelst i tio-dans så ska man klä upp sig. du behöver ju itne ha värsta klänningen o högklackat men kasnke inte mjukisar o en tjocktröja. Det ska lixom vara lite mer stil på det hela.
Men jag åkte hem o fixade lite efter tävlingarna på dagen för det skulle vara tre timmars paus. jag hann ju inte att byta om även fast ja kände på mig att det borde vara lite finare nu på kvällen. för alla snackade ju om "galakvällen".
Men när ja kom in i globen då ja va fem minuter sen, så stogd Arja Sajvonen(?) på scen o sjöng, och alla var så snyggt klädda, klänningar o kostym hade dom flesta. menemn. det var riktigt drag! många bra artister som uppträdde, alla  hade ju varit med i Let's Dance. Så bla Anna Bok, Arja Sajvonen, Rikard Herrey (han som sjunger "gyllene skor"), Anna Salin, Kirsti, Linda spelade Violin och hon va såååå grym! hon fick verkligen igång hela publiken. tillochmed Arne Viese satt i publiken^^
och mellan deras framträdanden så var det dansfinalerna. syrran kom 5a i sin klass, och svergie VANN den stor finalen i standard;)
när alla finalerna var klara så var det ett lajvband som bröja spela och alla ipubliken var välkomna upp på golvet o släppa loss fram till klockan 02. så dansgolvet blev fullt av både unga o gamla, några mer berusade än andra. Och alla kändisar oxå. Tony Irving var han som höll i hela tävlingen, och alla dom andra dommarna från Letsdance var oxå med. ibland bara fastnade man med ögonen på dom när dom dansa, jävlar va duktiga dom va. Och dom blev lite impade av vårt kongotåg (eller vad man säger, när man går med händerna på varandras axlar i ett tåg) haha mickan va först och typ hela golvet hängde på! Tror Tony och Dermatt va lite sugen där?
Kul o se hur alla kändisarna o dansarna släppte loss iaf^^ och vissa var ju mer fulla än andra^^ det blev några lyft o snurranden, o lite tid uppe på borden oxå..^^ dansarna hade ju inte riktigt samma dans stil nu som dom hade på tv?


Hela kvällen var iaf sjukt kul, så nu kan jag säga att jag vart på kändis fest! ;D HAHA

Daniel & Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0