Aldrg mer sprutor utan bedövning!


FY I HELVETE VAD DET GJORDE ONT! Var på Karolinska idag med mamma för att ja skulle ta mina blodprov, och ja tänkte väl, ja jag hatar sprutor men de e bara o köra, den har ju inte gjort överdrivet ont, de e bara att jag tycker det är så himla äckligt med en nål som sticker in i armen på mig. MEN, jag tänkte ju itne på att dom senaste gångerna har jag ju vart hemma då mamma tagit sprutorna (hon e sjuksköterska) och då har vi fått embla innan, som e bedövning. annars itne en chans att hon skulel få närma sig mig med en spruta i handen! Alltid när vi ska ta sprutor här hemma så blir det ett jävla liv; jag o syrran vägrar, pappa blir sur, nån börjar skrika, kanske nån tår kommer, hundarna blir galna, vi börjar skratta åt varandra.. ja, de blir kaos.
Men nu när man itne är hemma får man ju visa sig lite cool, då kan man ju inte hålla på o rycka bort armen hela tiden.

Men då kasnek man börjar gråta istället... fick fan tårar i ögonen! AAAAJ VAD ONT DET GJORDE! o klart man spänner sig mer då, när hon hålelr på o gräver runt me nålen i armen på en, för det kom itne så mkt blod, så då tröck hon in den längre o höll på o greja. ja försökte slappna av som hon sa, men det kom fan inge blod! efter ett tag sa hon: "nehe, d vill itne komma ngt, då får vi sticka en gång till då.." åh, ja fick nästan panik!:/ så då tog hon i andra armen, med en smalare nål. (o va fan tog hon itne den nålen från början!?) och äntligen ko mdet blod hon ville ha:P så.. ja, nu sitter jag här med plåster på båda armarna, och snart två stora blåmärken. hon påpeka oxå att det troligen komemr bli ett gnaska stort blåmärke, på den armen där hon inte fick nå blod, för hon satt ju o trök på min arm oxå o försökte trycka ut de lr va hon gjorde:S OCH JA JAG KÄNNER DE. vågar ju knappt röra armen, gör ju ont :(


oj, va långt det blev, men jag är upprörd! :O:P hedanefter ska BARA mamma få ta blodprov o sprutor på mig!

från Kreta


Nu ska jag ta o ringa min praktikplats! och ikväll blir det bio me Jennifer? 

puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0